Vilette # naais to meet you

Eindelijk en net op tijd!
Ik ben de trotse eigenaar geworden van een Vilette!
Eindelijk, vooral door de drukke weken ..., maar ook door opdringerige ziektebeestjes die me dit jaar wel heel vroeg een bezoekje brachten :-(.

Ik gebruikte hiervoor een harige donkerblauwe mantelstof.
Mooi, zeker, dat zegt toch de dochter, 
maar hopelijk blijft deze ook nog een tijdje mooi.
Lees 'Ik ben er niet helemaal op mijn gemak over. De stof heeft toch wel wat de neiging om met elke pluisje dat een beetje dichter durft te komen innige vriendschap te sluiten.'


In de naailes pasten we het model een beetje aan.
De Vilette wordt natuurlijk getypeerd door een bredere bovenkant, 
maar die maakten we toch wat smaller door zowel in voorpand als rugpand ongeveer 2 cm weg te plooien. 
Naar de heupen toe, kan ik me dat dan (jammergenoeg) niet permitteren.


Een winterjas, daar wil ik helemaal in kunnen kruipen!
Ik had dus geen zin in de opgestikte zakken,
want daar kan je weinig mee doen ...
Noch een goede bergplaats voor je dringendste spulletjes (denk autosleutels, zakdoekjes, ...), noch ideaal voor je handen (tenzij je je handen een beetje stuntelig wil opwarmen).
En kijk, er kwamen nog wat mensen op dit idee!


De naaijuf stelde voor om de insteekzakken van de Tulip trenchcoat te gebruiken.
Dat verliep niet helemaal van een leien dakje,
maar het kwam goed!
Hoewel ik deze de volgende keer toch een 5 cm hoger zou plaatsen.


En hier komt 'naais to meet you' op de proppen!
Ik werd uitgenodigd voor een gezellig onderonsje bij Inge van 'Amélie en Conrad'.
Wat werden we er in de watten gelegd ...
Gezonde snackjes, een glaasje bubbels,
daar zeg ik geen neen tegen!



Ik twijfelde of ik aan een nieuw stuk zou beginnen,
neen, dus. Het moment om mijn jas van een voering te voorzien.
Op de keukentafel van Inge knipte ik in een kleurrijk katoentje,
ooit op een stoffenspektakel gescoord, gekoesterd, bewaard tot het ideale project voor één van de kids zich aandiende ... om op een dag te beseffen dat je alleen maar meer 'tieners' in huis hebt die nog weinig zien in dit soort stofjes.
Tja, een mooie voering voor mezelf, daar zal ik zeker van genieten!
De mouwen deed ik trouwens in een gladde voering!


De jas is op die manier niet super warm geworden,
geen nood, daar heb ik dan weer andere jassen voor!

Op naar meer inspiratie, 
duidelijk nood aan een supersjaal! 
Deze sjaal breide ik enkele jaren terug voor de zoon
 en moest nu even dienst doen voor de foto's.
Welk soort sjaal zou goed staan op deze jas?
Ik geef toe, ik ben niet echt een sjaal-freak.
Dus, to the rescue please, goede tips zijn welkom!!




Vilette jas: La Maison Victor editie 1 (2017)
Steekzakken uit de Tulip trenchcoat: La Maison Victor editie 3 (2017)




Reacties

  1. Schoon, ook een frisse kleur blauw om zowat vrolijkheid te brengen in een winterse garderobe. Een sjaal? Dat fluorozeroodachtig van de voering als het doordeweeks wat sportiever mag en oudroze misschien?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci, dat is al een goede tip, de kleur van de voering. Nu nog uitzoeken hoe groot ik die sjaal dan wil .

      Verwijderen
  2. prachtige jas....en die stof!!! Waauw!!
    ik ben ook dol op dat model maar ik twijfel of het wel goed bij me zou passen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is echt super mooi! Ik krijg echt zin om in het voorjaar ook eens een dergelijke jas te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel geslaagd, die jas. Die kleur staat jou ook heel goed!
    Ooit wil ik mij ook eens wagen aan een jas voor mijzelf....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De jas is mooi geworden! En het was idd een leuke middag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha, de Vilette, toch een toffe jas he! Hier rolde nummer 4 alweer van onder mijn machine. Prachtig exemplaar, de jouwe, zelfs al is hij blauw ;-) x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben altijd bang dat ik helemaal olifantallures zou hebben, met zo'n jas... en elke keer opnieuw wankelt die overtuiging als ik een schoon exemplaar zie. Goed bezig daar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij heb jij je lengte mee en zou jij super staan met zo'n jas! Doen! En niet twijfelen!

      Verwijderen
  8. Laten we 2017 beginnen met het goede voornemen jouw blog wat beter in de gaten te houden, want deze is echt prachtig ! :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts