Candy en de snoepfabriek

Het blijft hier nogal stil.
Maar daar is eigenlijk geen regelrechte reden voor.
Misschien wel iets met '40 is het nieuwe 20'
Veel feestjes dus ...
waar we dan net iets langer moeten van bekomen dan toen we 20 waren.
Misschien wel omdat er andere werken waren,
maar die zijn af en daar zijn we nu van aan het genieten!
Of zou het het mooie weer zijn ...

Geen officiële reden.
Misschien geen tijd om foto's te nemen?
Dat kan ik alvast voor meerdere naaisels nog aanhalen,
maar niet voor deze!


Of zou ik gewoon niet zoveel woorden hebben?
De Candy-jurk is al zoveel bejubeld geweest!

Bon.
De foto's hebben we al van op reis!
De reis waarvan ik aan vrienden zei dat ik eigenlijk niet zo goed wist waar we geweest waren.
Niet dat mijn aardrijkskundige kennis zo laag ligt,
maar we gingen eigenlijk naar een onbekend stukje Frankrijk.
Geen idee waarom het onbekend is.
Het is er nochtans prachtig, daar in het Pilat-gebergte.
Op een boogscheut van die bekende Ardèche,
waar ze naar horen zeggen elke dag 10 000 boten te water laten.
Geen drukte bij ons,
waar we gewoon van bij onze tent zo maar even 180 km verder de Mont Blanc zagen blinken, waar we de beste cassisconfituur maakten met bessen uit de vrije natuur en ja, waar we voor het eerst insecten aten.
Alle 5! 
Hoewel onze oudste enkele minuten voordien nog luid aankondigde dat ze daar in die 'table d'hôtes' geen krekels zou eten, no way!!'






Nog voor we op reis gingen,
nog toen we gehuisvest waren in ons nest,
nog toen de zomer zich nog echt moest aandienen,
werd hier voor het eerst een Candy-jurk gemaakt.


Eentje voor de oudste dochter in vele frisse pastelkleurtjes, waar zij zo dol op is.
Ik verlengde een serieus stuk, want dat las ik -tig keer ...
Ik nam haar confectiemaat ...
En stelde vast dat ze er nog even 'geniet' zal van hebben.
Nu zal deze vermoedelijk gauw in de kast blijven. 
Hoewel zit er volgende week geen nieuw nazomertje in?
Maar misschien wordt deze volgende zomer toch wat korter gemaakt.
Want nu vind ik hem toch wat aan de lange kant.


Bij ons 'de afgewerkte' versie met gedubbelde mouwen, zoom en halsboord!



Het was Leonies idee.
"Doe ik vandaag mijn Candy-jurk aan?
Want we gaan toch naar de snoepfabriek!
Dan kunnen we daar wat foto's nemen!"


Deze vakantieherinneringen gaan alvast de archieven in als de meest relaxerende reis ooit!







Reacties

  1. Goed idee van Leonie om net deze jurk te kiezen voor het bezoek aan de snoepjesfabriek! Jullie vakantieverhaal klinkt ontspannen. Maar alle 5 insecten gegeten? Hoe doe je het?!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, wij hebben sowieso goeie eters en het blijft voor ons een vraag waarom andere kinderen zo een moeilijke eters kunnen zijn.
      In ieder geval zag ik de oogjes oplichten toen de gastvrouw zei: 'Dans la bouche, c'est un peu comme des chips' !! :-)

      Verwijderen
  2. Mooie candy dress en leuke vakantiefoto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schoon kleedje, maar ik heb al evenveel genoten van je verhaal, geniet maar van die vakanties met 5.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, zo'n mooi exemplaartje. De zon is er even niet en als ik de foto's zie, mis ik ze meteen al weer ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier ook nog zomer op de blog! Super vrolijke Candy!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een candy jurk in de snoepfabriek ! Zo tof !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooie jurk zeg! echt een toffe stof! En ja ik kan bevestigen: die Ardèche, geen aanrader jong! Veel te druk :O

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo mooi in die stof, echt een geslaagde combi!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts