Een beetje warmte uitgelegd

Ik zal hier eens verklappen wat ik draag onder mijn kleren!
Jullie kennen via deze weg een groot deel van mijn kleerkast, alleen niet wat ik eronder draag.
Als je hier al even meevolgt, dan weet je dat het grootste doel warmte is.
Dus, sorry, nee, geen uitleg over sexy slipjes of bh-tjes ...
Maar wel over onderhemdjes.

Ik mag me op dat vlak namelijk een ervaringsdeskundige noemen.
Na vele jaren uitzoeken en proberen, heb ik nu toch een bijna ideale oplossing gevonden. En ik dacht, waarom niet delen hé.

Het hoofddoel is lekker warm (ok, we maken hier nu niet de koudste winter mee, maar wat niet is, kan nog komen hé), maar het mag ook wel een beetje praktisch en onzichtbaar.
En dat laatste is toch wel een probleem.

Ik heb me nog een tijdje gewaagd aan oma's favoriet, een echt Damartje. Maar dat blijkt toch meer ontworpen voor dametjes die al een beetje aan een krimpproces begonnen zijn of zouden het dames zijn die hun broek tot boven hun taille dragen?
Dus neen, voor mij geen Damart meer ...
Want dat kan ik niet hebben hé, een hemdje dat je niet eens in je broek kan steken.

Voor mij ook geen kanten halslijnen. Doet me ook een beetje aan oude dametjes denken. En dat zijn nu juist de versies die al een beetje lager uitgesneden durven zijn, want jammer genoeg niet het geval is bij de meer strakke versies (ik denk aan Schiesser en zo). Ik wil toch ook al wel eens een iets dieper uitgesneden jurkje of een boothals, ja, zelfs in de winter!

Dus had ik vorige winter al het lumineuze idee om een onderhemdje te verbouwen. En ik mag zeggen, ik ben daar wreed content over. De zwarte versie werd al snel mijn favoriet. Ik heb een voorkeur voor de basishemdjes van Eskimo, waar toch nog een groot stuk katoen in zit en toch lekker warm en mooi aansluitend zijn.

Vandaag verbouwde ik eens een witte versie. Geïnteresseerd?



Teken de uitsnijding die je wil. Mijn ervaringen, vergeet ook de rugzijde niet enkele cm te verlagen, want zelfs daar durft een onderhemdje wel eens komen piepen. Laat je maar eens gaan aan de voorkant. Ga voor een minimale schoudernaad. Speld elastische biais iets uitgerokken over de rand van de stof.


En stik met een zigzagsteek om goed elastisch te blijven.

In een mum van tijd klaar!

Draag je favoriete onderhemdje onder elk soort decolleté (sorry, alleen een rugdecolleté kan nog niet ... daar moet ik nog eens mijn hoofd over breken) en geniet van een warm en gezellig avond je uit ;-)

Daar gaan we dan! Met mijn nieuwe onderhemd,  maar shhhht, niemand hoeft dat te weten ;-)  !


Reacties

  1. Wel dat vind ik nu eens eens schitterend idee. Bedankt voor de uitleg. Voor een kouwkleum als ik zal dit wel nog van pas komen .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Meteen een superoplossing voor al die onderhemdjes die komen piepen ! (al draag ik ze niet zo regelmatig, maar soms is dat toch eens handig ;-) ) Merciekes !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed plan! Ik draag nu gewoon 't shirtjes met spaghetti bandjes onderaan maar dat mist toch wat warmte. Wordt gepind!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik was Wreet curieus na uw eerste zin, bij het woord "damart" werden de wenkbrauwen gefronst, maar de rest deed dat al snel verdwijnen:) Inderdaad goed bedacht! Dat wordt wel dikke fun in het rusthuis later (damart gaat naar t schijnt lang mee...)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik was Wreet curieus na uw eerste zin, bij het woord "damart" werden de wenkbrauwen gefronst, maar de rest deed dat al snel verdwijnen:) Inderdaad goed bedacht! Dat wordt wel dikke fun in het rusthuis later (damart gaat naar t schijnt lang mee...)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed gezien, zelfs bij kindergerief kan ik mij blauw ergeren aan die onderhemdjes die nooit zijn aangepast aan de halsuitsnijdingen van de bovenkledij, hatelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super idee, hier totaal niet kouwelijk, dus geen ondershirts voor mij, maar aangezien ik hemdjes gaan naaien voor de kids zorg ik voor een extra lage uitsnijding.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts