Vormsel anno 2015 II

We bleven deze week nog wat nagenieten van het feest. En opruimen ook ;-)
Leonie leefde nog wat in hogere sferen. De foto's die ze verzamelde van haar vrienden en vriendinnen werden opgehangen in haar kamer (en mama kon stiekem even meegenieten van alle feestvierders in hun mooiste outfit)! Er moesten dringend een paar belangrijke beslissingen genomen worden door onze oudste en nee, dat kon geen dag langer duren. De fiets is in aantocht en die langverwachte gsm is gearriveerd. Belangrijk belangrijk belangrijk ...
En er bleven nog een paar foto's op het fototoestel van de meevierende zus. Het moge duidelijk geweest zijn in mijn vorige post. Ik denk dat ik zowat de hele stoffencollectie van lente/zomer 2015 voor mijn neus heb zien passeren. Al bij mijn eerste zet naar DE stoffencombinatie zag ik bij Penelope in Menen een eerder klassiek meisjesstofje met een boordtekening in de etalage hangen. De meisjestekeningen veroverden meteen mijn hart. Tijdens het maken van de jurk, droomde ik voortdurend van ijsjes - terrasjes - zomer -zonnebrillen. Toeme, het blijft nog steeds vooral dromen hé. Laat dat weertje nu eens zomers worden, PLEASE!



Het werd dus een 'Emma en Mona'-jurkje, hoewel ik het patroon wel uit de Burda haalde, maar dat gewoon omdat de plooien voor de rok daar al 'berekend' werden. Met mouwflapjes, dat zag je hier al eerder en er komt er binnenkort nog eentje aan!



Ik moet iets opbiechten. Het jurkje was begin februari al helemaal klaar. De onderrok met tule moest wachten tot de late uurtjes de avond voor het feest. Soms vertoon ik wel eens uitstelgedrag ...



De rits ging in de zijnaad, kwestie van de print zo weinig mogelijk de verknippen. Wat ik me ook nog herinner, Ann liet me maar 80 cm kopen, dat zou voldoende zijn. Dat was het ook, maar toch wel heel nipt!


Geen zelfgemaakte jasje, zoals ik nog even had gedacht. Wel een truitje uit de communiecollectie van de JBC. Een beetje stress en dus geen goeie foto's als gevolg.



En zie, met zijn drietjes, klaar om te vertrekken. Durf het hier bijna niet te schrijven ... ja, je ziet het goed, Matteo kreeg geen zelfgemaakte outfit ... Het kwam er gewoon niet van.




Speelproof! De rok valt een beetje lang uit, vind ik. Groeien is dus toegestaan ;-)




Reacties

  1. Zo schoon! Die tekeningskes in die bolletjesstof zien der zo lief uit. Het kleedje past echt bij haar. En dat de zoon dan geen zelfgemaakte outfit heeft is compleet gepermitteerd zenne, ge hebt meer dan uw best gedaan. Er is trouwens nog meer om aan te denken he als ge zo'n feest organiseert he. En dan zo typisch, lekkere ravotten in de tuin met hun schoonste kleren aan, en toch is dat genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw, allemaal prachtig! Is de lange witte jas ook zelfgemaakt? Welk patroontje is dit?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gebruikte een patroontje uit de Burda (februari, maar het jaar weet ik niet meer zo zeker, waarsch 2013 of 2014). De link ernaar vind je in mijn vorige post! Ik maakte het wel een stuk langer.

      Verwijderen
  3. Prachtig! In de naailes naaide er ook iemand een kleedje uit dezelfde stof - ik vind hem echt mooi, maar nee, ik mag geen nieuwe stofjes meer kopen dit voorjaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi zeg ... Ben dol op het rokdeek ....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig kleedje, jij bent goed bezig geweest....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook al zo'n knappe creatie!
    Super leuk stofje ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schoon gerief!
    En ... lol, uw uitstelgedrag! -zou ik ook zo voorhebben vrees ik ;)-

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tof zeg die jurk met die tekeningen! En 80 cm?! Zotjes! Ik koop minstens een meter :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Erg mooi, ze straalt, zoveel is duidelijk!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts