Alaaf, alaaf, alaaf ...

Joepi, 't is carnaval ...
Vele jaren was onze verkleedkoffer het meest gegeerd van alles wat speelgoed bevat. De voorbije jaren heb ik me dan ook af en toe vol overgave gewaagd aan verkleedprojectjes (reken per chirokamp al een 3-tal verkleedtenues met de meest gekke thema's). Nu zit de koffer overvol; hoofddeksels en pruiken, sieraden, baarden, en met een beetje inspiratie een heel leger figuranten. Moeilijk om er orde in te houden (maar zo hoort een verkleedkoffer zeker te zijn?). Veel tijd nam ik niet om nog nieuwe spullen te maken.
Straks vertrekken we naar het carnaval (in een luidruchtige sporthal met verschrikkelijke akoestiek). Op deze manier:

Matteo gaat als piraat! Het patroon van het vestje en de broek vind je hier.  Ja, daar heb ik 2 jaar geleden mijn werk van gemaakt, omdat het dan ook zeker 3 keer 'dienst' zou doen; in het tweede leerjaar gaan onze kinderen op zeeklas (met in ieder geval een piratenpak in hun koffer!). De doodskop bracht ik met textielverf op.

Leonie, het hemelbeestje! Het hoedje komt van het bekende woonwarenhuis, de rest is heel simpel, op een zwarte t-shirt stikte ik enkele papieren rode bollen. Het rokje maakte Leonie enkele weken geleden zelf, toen ze als kerstvrouwtje naar het kerstfeestje van de chiro ging.

Lucia zou eerst als rock-ster gaan, maar eerlijk is eerlijk, het kleedje heeft zijn beste tijd gehad.


Toen werd er beslist dat ze in HET prinsessenkleed zou gaan, één van de weinig die de jaren heeft overleefd. Het was ooit een geboortecadeau ...

Reacties

  1. Ze zien er alledrie leuk uit!
    Ik heb een hekel aan carnaval en de bijhorende verkleedtoestanden, maar ik vrees dat er hier eerstdaags ook werk van zal gemaakt moeten worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. AAAAAAArgggggggggggggg ik HAAT het ook, carnaval.
    Volgende week moet ik opdraven van 14 tot 16 uur...heb net koeienvel-print gehaald, want Gloria wil als Jessie van Toy story...
    Bah, I hate it!!!!! (hahahahahahhaaaaaa)
    Katrien x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed nieuws: ik heb het overleefd. Vanaf volgend jaar geen kleuters meer, in het leerjaar kunnen ze onder begeleiding van de chiro gaan! Olé!

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts