Te laat

Ik ben te laat om mee te doen aan de recykleer-14daagse! Maar blijkbaar wel opnieuw vol inspiratie. Ik zag zoveel mooie 'ge-upgrade' stukken passeren, en dat bleek nog na te zinderen toen ik vorige week de kinderkleren 'sorteerde'. Nichtjes, neefjes, vriendjes bevoorraden ons wel eens met te klein geworden spullen en daar zijn we altijd dankbaar voor.
Een lange rok, dat is momenteel niet erg in hé. Bijna belandde het rokje in 'de zak', maar toen zag ik toch een pluspunt aan het rokje: mooi afgewerkt met rits en verstelbare elastiek ...
De schaar werd bovengehaald, de helft van rok en voeringrok afgeknipt. De lap stof, die lag al enkele jaren stof te vergaren: ooit gekocht voor mezelf, de kleuren ben ik blijven mooi vinden, maar toch zag ik er niks meer in. Telt dat ook voor het recykleerproject? Die lap die je nooit meer zag te gebruiken?
De tule werd volgens een vertrouwde werkwijze in stroken van 10 cm hoogte geknipt, per 2 aan elkaar en dan rolzomen  met een bijpassende kleurtje, fronsen en vastzetten met véél speldjes in 3 verschillende lagen. En om onze oudste helemaal tevreden te stellen: een bijpassend sjaaltje!




Leonie die heeft een plan: geen broekkousen en leggings meer, die zakken altijd af ... (De rode kousen liggen alvast klaar!)
 

Herken je deze nog ...


Reacties

Een reactie posten

Populaire posts