In het rood

Hier wordt al eens genaaid uit 'nieuwsgierigheid'. Toen ik dit jurkje in knipmode zag staan, wou ik het meteen proberen. Enkele weken ervoor kon ik alweer voor een prikje deze stof op het stoffenspektakel in Kortrijk op de kop tikken. En ik zou het erop wagen, onderweg nochtans veel twijfels, bij de werkwijze met voering kan je pas als laatste de zijnaden toestikken. Het werd dus onderweg vele malen als een schort over mijn hoofd gegooid (ik zag me zo staan in de slagerij). Maar met het rode riempje was ik best wel tevreden met het eindresultaat.
De paspelband leerde ik via enkele blogs kennen, ik ben er ondertussen zo aan verknocht dat ik het bijna niet meer kan laten een accent 'paspel' toe te voegen.



De kapmouwtjes ontstaan door twee plooitjes.


De bovenkant vormt zich iets op rond de hals door enkele neepjes.


Reacties

  1. Prachtige jurk! Blij dat je van start gegaan bent met je blog. Je maakt heel mooie dingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig! Leuk model, prachtig stofje en je staat er super mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi ! Mooi ! Mooi ! Maar denk dat u alles staat met zo'n figuur ! Ben echt aan het genieten van uw blog.
    Marie Danneels

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts