Blauw in het groen

Zo nu en dan bezoek ik de outlet-winkel van Gymp in Desselgem. Daar kan je de restanten van de collectie van vorig jaar aan de helft van de prijs krijgen. Ikzelf ga er vooral om te neuzen tussen de stofjes. Er ligt veel: maar niet allemaal nog even mooi. Ik vond er in het verleden echte schatten in een verre uithoek van stofjes die nog dateerden uit de tijd dat er nog iets als BEF was. Ondertussen zijn de echt schone lapjes nu wel verdwenen, want blijkbaar vonden daar al heel wat naaisters hun weg. Ze vullen de rekken ieder seizoen aan met de restanten van de gebruikte stoffen van de vorige collectie.
Leonie houdt van shoppen (dat wordt tegenwoordig toch ingevuld in de vriendenboekjes). Al snel zag ze het witte t-shirt met een jongedame op een scooter. Helemaal 'Leonie'. En aangezien de blauw gebloemde tule van het jurkje van de jongedame nog beschikbaar was kochten we er dan maar de bijhorende stof bij om er een laagjesrokje bij te maken. Het bovenste stuk maakte ik uit een stevig wit tricot en daar werden de drie gerimpelde stroken op gestikt. De stroken werden aan beide zijden afgezet met een rolzoompje.


Dat sjaaltje, dat kan ze niet meer missen. Heel tevreden was de dochter met dit rokje. Ik vind ook dat ze ermee staat, hoewel ik het stofje nooit zelf zou uitgezocht hebben.


Reacties

  1. Leonie, wat een prachtige naam!!!!!!
    Heel mooi setje! Ik koop ook af en toe ook kleertjes van Gymp. Ze zijn mooi (en betaalbaar).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Onze oudste dochter is gecharmeerd door je compliment. Straks vertrekt ze voor 10 dagen op chiro-kamp! Spannend

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts